احساس تنهایی

احساس تنهایی می‌کنید؟ توصیه ساده آیورودا برای رفع حس تنهایی

تنهایی بر همه افراد تأثیر متفاوتی می‌گذارد و بدون ارتباط به محیط اطرافمان حالتی در درون ماست. متأسفانه، احساس تنهایی در حال رایج‌تر شدن است، به طوری که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها گاه به گاه تنهایی و ۳۶ درصد با «تنهایی جدی» دست و پنجه نرم می‌کنند. این احساس انزوای عاطفی به ویژه در طول تعطیلات، چه تنها باشیم و چه در محاصره دوستان و خانواده، شدیدتر است.

 

تاثیر دوشا بر احساس تنهایی

با این حال، درک دوشا اولیه شما می‌تواند بینش عمیقی در مورد نحوه ظاهر شدن خود در طول فصل تعطیلات و سایر احساسات، از جمله تنهایی، ارائه دهد. به گفته آیورودا، هر فردی ترکیبی منحصر به فرد از سه دوشا یا انرژی های بدن است: واتا (انرژی هوا)، پیتا (آتش) و کافا (زمین). با شرکت در تست‌های آیورودا، می‌توانید ترکیب منحصربه‌فرد خود از سه عنصر را بیابید و بینشی در مورد نحوه مدیریت تنهایی و سایر احساسات ناخواسته به دست آورید.

 

در طول فصل تعطیلات، صرف نظر از دوشا شما، وقت گذاشتن برای خود ضروری است. برای دوشاهای واتا، ممکن است به این معنا باشد که خودتان را در اولویت قرار دهید و مرزهای کاری را ترسیم کنید. برای دوشا پیتا، ممکن است به معنای جلوگیری از منحرف کردن احساساتتان باشد. و برای دوشا کافا، ممکن است به معنای یافتن راه‌هایی برای انرژی بخشیدن به خود و فعال ماندن باشد. اما هدف اساسی یکسان است: در نظر گرفتن آنچه که ذهن و بدن شما واقعاً به آن نیاز دارند، و در نهایت ایجاد یک راه حل پایدار که زندگی شما را رضایت بخش‌تر می‌کند.

 

اجازه ندهید که تنهایی شما را در این فصل تعطیلات کنترل کند. از سیستم سلامت باستانی آیورودا استفاده کنید تا به شما کمک کند دوباره با خودتان ارتباط برقرار کنید و تمام احساسات خود از جمله تنهایی را نشان دهید.

 

اگر دوشا اولیه شما واتا است

افرادی که واتا زیادی دارند طبیعتی هوایی دارند و به نظر می‌رسد همیشه چیز جدیدی را دنبال می‌کنند یا از چیزی به چیز دیگری می‌روند. در طول تعطیلات، ممکن است برای شما آسان باشد که در مهمانی‌های زیاد شرکت کنید، نوشیدنی‌های زیادی بنوشید، یا به طور کلی سعی کنید بیش از حد در برنامه خود قرار دهید. تمام این فعالیت‌ها می‌تواند شما را از احساس تنهایی دور کند. این می‌تواند در لحظه مفید به نظر برسد، اگرچه نادیده گرفتن این احساسات در نهایت می‌تواند باعث شود که شما حتی بیش‌تر غرق شده و ناامید شوید.

 

راهکار برای گذر از احساس تنهایی برای واتا

 

از چند دعوت مهمانی صرف نظر کنید و در طول تعطیلات کمی به تنهایی بپذیرید. آهسته‌تر. یک کار را در یک زمان انجام دهید. با خودت بنشین تا با تنهاییت بنشینی. سعی کنید زمان تنهایی خود را بپذیرید به جای اینکه با تبدیل آن به چیزی که می‌خواهید از آن اجتناب کنید.

 

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که انرژی خود را کاهش دهید، زیرا این همه هوا در شما می‌تواند باعث بی‌قراری، اضطراب و حتی بی‌خوابی شود. روی بیشتر در خانه ماندن، ارتباط با طبیعت و رفتن به درون تمرکز کنید تا از کافا یا انرژی زمین خود استفاده کنید. بیشتر مدیتیشن کنید فرم‌های آهسته یوگا مانند هاتا، یین و ترمیمی را تمرین کنید. بدن خود را با روغن کنجد ماساژ دهید تا سر و صدای درونی آرام شود. به مدت طولانی در وان دراز بکشید. پیاده روی کنید، حتی اگر بیرون هوا سرد است، به بدن خود بازگردید و اجازه دهید ذهنتان در طبیعت استراحت کند.

 

اگر نمی‌توانید در برابر میل به شروع کار جدید مقاومت کنید، از تفکر خلاق خود استفاده کنید و برنامه‌ای روزانه داشته باشید که زیبایی و الهام بخشی به زندگی شما می‌آورد، خواه خواندن، نقاشی، نواختن یا گوش دادن به موسیقی، یا داشتن تخیل به هر طریقی.

 

 

اگر دوشا اولیه شما پیتا است

به عنوان یک پیتای آتشین، مصمم به رسیدن به اهداف خودید و همیشه چیزی در جریان هستید. وقتی بر چیزی کنترل ندارید احساس تنهایی می‌کنید.

نتیجه: ممکن است در تلاش برای پرت کردن حواس خود در مورد کار وسواس داشته باشید. متأسفانه، این فقط تنهایی شما را تشدید می‌کند، زیرا وقتی همیشه مشغول هستید، زمانی برای اختصاص دادن به روابط خود وجود ندارد. اشتباه گرفتن کار خود با هویت شما می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی شود و فشار عاطفی شما را تشدید کند.

 

راهکار برای گذر از حس تنهایی برای پیتا

 

در طول تعطیلات، تمایل ذاتی خود برای ارتباط، معنا، صمیمیت و هدف را با رزرو بیش از حد برنامه خود پنهان نکنید. کمی جدایی کار و زندگی ایجاد کنید. سخت نگیر.

 

بگذارید تعطیلات فرصتی برای شما باشد تا به دلیل خود بازگردید. به سبک زندگی مورد نظر خود، ارزش‌های اصلی و آنچه برای شما اهمیت دارد فکر کنید. به جای نظم و انضباط، با انرژی فداکاری برای خود زندگی بسازید. تمرکز بر زمان حال را فراموش نکنید. فداکاری خود را به زندگی روزمره خود معطوف کنید. عادت کافئین خود را کاهش دهید و بعد از ورزش شدید استراحت کنید تا بتوانید واقعاً با خودتان در تماس باشید.

 

هنگامی که به خود اجازه می‌دهید عقب نشینی کنید، ارزیابی مجدد کنید و زندگی خارج از کار ایجاد کنید، می‌توانید با کارایی و انرژی بیشتر به فعالیت‌های شغلی خود بازگردید. شما می‌خواهید به سمت کافا، مکث و زمینه سازی مقدس حرکت کنید، تا در نهایت تغییر به واتا، خلق ایده انجام شود.

 

اگر دوشا اولیه شما کافا است

کافاهای زمینی تمایل دارند زمینگیر، حمایت کننده، پایدار و شوخ طبع باشند. یک همدلی طبیعی، شما دائماً سعی می‌کنید با چک کردن با عزیزانتان، نگه داشتن فضا برای دیگران، مطمئن شوید که همه خوب هستند.

 

فصل تعطیلات می‌تواند زمان بسیار سختی برای کافاها باشد. از آنجایی که ارتباط انسانی برای کافاها بسیار مهم است، زمانی که خانواده و دوستان شما را احاطه نکرده‌اند، تمایل به مبارزه دارید. حتی زمانی که در خانه پر هستید، می‌توانید آنقدر مشغول رسیدگی به نیازهای دیگران باشید که نیازهای خود را فراموش کنید، که می‌تواند باعث احساس عمیق‌تری از تنهایی، غم و اندوه و حتی افسردگی شود.

 

راهکار برای گذر از تنهایی برای کافا

خودت رو مرکز بگذار تو لایق تمام عشقی هستی که به دیگران می‌دهی! محاصره کردن خود توسط افراد دیگر و توجه به نیازهای آن‌ها در هر لحظه به شما این امکان را می‌دهد که حواس خود را از خواسته‌های خود منحرف کنید. در عوض، بررسی کنید تا ببینید چه احساسی دارید.

 

به جای پنهان شدن از هر گونه احساسی، به بدن و ذهن خود اجازه دهید تا با یادداشت روزانه، رقصیدن یا تمرین یوگا احساس در آن جریان یابد. به شیوه‌های خودمراقبتی روزانه خود ادامه دهید. سیستم لنفاوی خود را از طریق مسواک زدن خشک، ماساژ صورت و ریباندینگ جریان دهید. (در حالی که زانوهای خود را کمی خم کرده‌اید، بازوها را در کنار خود قرار دهید و با بلند کردن و پایین آوردن پاشنه پاها به آرامی بپرید).

 

وقتی راهی پیدا می‌کنید که در تنهایی خود بمانید نه اینکه از آن پنهان شوید، نتیجه آن لحظاتی را که با دیگران می‌گذرانید معنادارتر می‌کند.

 

 

فهرست مطالب

مقالات و دانستنی های یوگا

تمرین یوگا در خانه
مقالات
یوگا پندار

تمرین یوگا در خانه: راهی ساده برای سلامت و آرامش درون

تمرین یوگا در خانه تمرین یوگا در خانه امروزه یکی از روش‌های محبوب و موثر برای بهبود سلامت و آرامش داخلی است. با رشد تکنولوژی و اینترنت، دسترسی به منابع آموزشی رایگان یوگا و اپلیکیشن‌های مختلفی که تمرینات و راهنمایی‌های یوگا را در اختیار قرار می‌دهند، به راحتی امکان‌پذیر شده

ادامه مطلب »
روز جهانی یوگا
مقالات
یوگا پندار

سال روز جهانی یوگا

روز جهانی یوگا تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) به عنوان روز جهانی یوگا تعیین شده است. این رویداد سالانه در سراسر جهان جشن می‌گیرد تا به ارزش‌ها و فواید بی‌شماری که یوگا برای جامعه بشری دارد، توجه کند. در این روز، میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به آساناها، تنفس عمیق

ادامه مطلب »
احساس تنهایی
مقالات
یوگا پندار

احساس تنهایی می‌کنید؟ توصیه ساده آیورودا برای رفع حس تنهایی

تنهایی بر همه افراد تأثیر متفاوتی می‌گذارد و بدون ارتباط به محیط اطرافمان حالتی در درون ماست. متأسفانه، احساس تنهایی در حال رایج‌تر شدن است، به طوری که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها گاه به گاه تنهایی و ۳۶ درصد با «تنهایی جدی» دست و پنجه نرم می‌کنند. این احساس انزوای

ادامه مطلب »