درد هنگام ورزش

ورزش بدون درد

برای تداوم لذت بردن از فعالیت‌های ورزشی مانند یوگا و ورزش بدون درد، مراقبت از بدن امری حیاتی است. درد دو نوع دارد: یکی آن نوعی است که به شما مرزهایتان را یادآوری می‌کند و دیگری آن نوعی که شما را از انجام آنچه دوست دارید باز می‌دارد. در حالی که نوع اول در فعالیت‌های ورزشی، معمول است، نوع دوم نیاز به توجه و درمان خاص دارد. خوشبختانه، هر دو با نگهداری مناسب و انتخاب هوشمندانه تمرین‌ها و ابزارهای کمکی می‌توانند کمک شوند.

 

اگر با یک آسیب دست و پنجه نرم می‌کنید به پزشک یا متخصصین اصلاح حرکتی یا توانبخشی مراجعه کنید. اما اگر فقط هنگام ورزش درد دارید، به تدابیر پیشگیرانه و روش‌های درمانی زیر توجه کنید.

 

توانبخشی عضلات

دکتر مت تانبرگ، کایروپراکتور و متخصص تقویت و توانبخشی عضلات (CSCS)، به راه‌حل‌های پیش‌حرفه‌ای برای جلوگیری از کشیدگی، ورم و دیگر نوع‌های درد اشاره می‌کند. این راه‌حل‌ها همچنین در توانبخشی آسیب‌ها مفیدند. روش‌هایی برای حمایت از بدن شما و جلوگیری از درد ناخواسته عبارتند از:

 

۱. پشتیبانی از نقاط ضعف در ورزش

اگر از یک آسیب گذر می‌کنید یا با نقاط ضعف، دست و پنجه نرم می‌کنید، سعی کنید از باند کینزیولوژی KT استفاده کنید. این باند الاستیک، ماهیچه یا مفصل را پشتیبانی می‌کند در حالی که به ناحیه تحت تأثیر اجازه می‌دهد به طور طبیعی حرکت کند. این باند قابل کشش است و سطح پوست را کمی بالا می‌برد که جریان خون محلی را افزایش می‌دهد. این فرآیند می‌تواند سلول‌هایی را که منطقه را درمان می‌کنند، تحریک کند و خون و سلول‌های اضافی را حذف کند. باند کینزیولوژی از عضله پشتیبانی می‌کند، شبیه به یک ثابت نگهدارنده است، اما یک عضله یا مفصل را در یک موقعیت سفت نگه نمی‌دارد.

 

۲. کشش عضلانی برای ورزش بدون درد

کشیدن برای حفظ انعطاف پذیری و پیشگیری از آسیب‌ها ضروری است. هنگام کشیدن، روی عضلات تحت کشش، تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر به دویدن مشغولید، روی کشیدن ران، ساق و ران تمرکز کنید.

 

۳. استفاده از ابزارهای مناسب

از ابزارهای که به فعالیت شما کمک می‌کند و پشتیبانی مورد نیاز شما را فراهم می‌کند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر دونده هستید، به دنبال کفش‌هایی با فریم کفش نرم و پایدار باشید. دز تمرین‌های مقدماتی یوگا تا تمرین های پیشرفته یوگا، از این ابزارهای کمکی استفاده می‌شود.

 

۴. کاملا بهبودی ببخشید

استراحت و بهبود برای جلوگیری از آسیب و حفظ سلامتی شما حائز اهمیت می‌باشد. روزهایی به عضلات خود برای بهبود و بازسازی استراحت دهید. از رولرهای فوم یا توپ‌های ماساژ برای آرام کردن عضلات سفت و کوتاه استفاده کنید.

 

با پیروی این راهنمایی‌های ساده، می‌توانید از ورزش بدون درد استفاده لازم را ببرید و سلامت بدن را حفظ کنید  تا از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود در تمرین‌های ورزشی لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که مراقبت از بدنتان کلید یک سبک زندگی بدون درد و فعال است.

 

https://www.thejoint.com

فهرست مطالب

مقالات و دانستنی های یوگا

تمرین یوگا در خانه
مقالات
یوگا پندار

تمرین یوگا در خانه: راهی ساده برای سلامت و آرامش درون

تمرین یوگا در خانه تمرین یوگا در خانه امروزه یکی از روش‌های محبوب و موثر برای بهبود سلامت و آرامش داخلی است. با رشد تکنولوژی و اینترنت، دسترسی به منابع آموزشی رایگان یوگا و اپلیکیشن‌های مختلفی که تمرینات و راهنمایی‌های یوگا را در اختیار قرار می‌دهند، به راحتی امکان‌پذیر شده

ادامه مطلب »
روز جهانی یوگا
مقالات
یوگا پندار

سال روز جهانی یوگا

روز جهانی یوگا تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) به عنوان روز جهانی یوگا تعیین شده است. این رویداد سالانه در سراسر جهان جشن می‌گیرد تا به ارزش‌ها و فواید بی‌شماری که یوگا برای جامعه بشری دارد، توجه کند. در این روز، میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به آساناها، تنفس عمیق

ادامه مطلب »
احساس تنهایی
مقالات
یوگا پندار

احساس تنهایی می‌کنید؟ توصیه ساده آیورودا برای رفع حس تنهایی

تنهایی بر همه افراد تأثیر متفاوتی می‌گذارد و بدون ارتباط به محیط اطرافمان حالتی در درون ماست. متأسفانه، احساس تنهایی در حال رایج‌تر شدن است، به طوری که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها گاه به گاه تنهایی و ۳۶ درصد با «تنهایی جدی» دست و پنجه نرم می‌کنند. این احساس انزوای

ادامه مطلب »