کاهش استرس در محل کار

پنج روش برای کاهش استرس در محیط کار

استرس و اضطراب کاری می‌تواند به شما غلبه کند و اغلب سخت است که از کار دست بردارید و استراحت کنید. اما کارهایی را می‌توانید برای آرام کردن خودتان و کاهش این احساسات انجام دهید. در ادامه پنج راه برای تجربه آرامش و یوگا و تمرینات آرامبخش دیگر به طور اختصاصی در حین کار شما ذکر شده است:

 

پنج راهکار کاهش استرس در محل کار

۱. یوگا با صندلی

استرس می‌تواند تنش جسمی را به شما بدهد، اما حرکات آرام باعث آرامش شما می‌شود. در حالتی که روی صندلی نشسته‌اید، یک نسخه ساده از آسانای سگ و گربه با تکیه بر میز کار خود انجام دهید تا تنش را برطرف کند.

 

۲. تنفس عمیق

هنگامی که احساس استرس می‌کنید، لحظه‌ای برای تمرکز بر تنفس خود بگذارید. چشمانتان را ببندید و پنج تنفس عمیق و کند بکشید. این می‌تواند به آرام کردن ذهن شما و کاهش تنش در بدن کمک کند.

 

۳. تصورسازی ذهنی

تصور یک صحنه آرامش‌بخش و یا محلی می‌تواند روشی قدرتمند برای کاهش استرس باشد. چشمانتان را ببندید و خود را در یک محیط آرام و صلح‌آمیز، مانند ساحل یا جنگل تصور کنید. چند دقیقه با تصور ذهنی این محیط می‌تواند به ذهن شما کمک کند تا آرامش بیشتری بیابد.

 

۴. مدیتیشن آگاهانه برای کاهش استرس

مدیتیشن ابزاری قدرتمند برای کاهش استرس و اضطراب است. تکنیک ساده‌ای از مدیتیشن را امتحان کنید که در آن بر تنفس خود تمرکز می‌کنید و هنگامی که ذهن شما سرگردان می‌شود، آرام آرام آن را به تنفس خود باز می‌گردانید. چند دقیقه مدیتیشن آگاهانه می‌تواند به کاهش استرس و آرامش ذهن شما کمک کند.

 

۵. استراحت کنید

اگر احساس فشار ذهنی کردید، یک استراحت کوتاه برای دور شدن از میز کار لازم است. برای مدتی کوتاهی قدم بزنید، آب بنوشید یا چند دقیقه کشش بدهید. این بهشما کمک می‌کند که با انرژی و تمرکز بیشتری به کار خود بازگردید.

 

به یاد داشته باشید که این تمرینات نیازی به یوگا مت و یا فضای ویژه ندارند. با ادغام تکنیک‌های ساده در روز کاری خود، می‌توانید به کاهش استرس و آرامش ذهن خود کمک کنید، بدون در نظر گرفتن محیط و شرایط جایی که هستید.

 

یوگا ژورنال

فهرست مطالب

مقالات و دانستنی های یوگا

تمرین یوگا در خانه
مقالات
یوگا پندار

تمرین یوگا در خانه: راهی ساده برای سلامت و آرامش درون

تمرین یوگا در خانه تمرین یوگا در خانه امروزه یکی از روش‌های محبوب و موثر برای بهبود سلامت و آرامش داخلی است. با رشد تکنولوژی و اینترنت، دسترسی به منابع آموزشی رایگان یوگا و اپلیکیشن‌های مختلفی که تمرینات و راهنمایی‌های یوگا را در اختیار قرار می‌دهند، به راحتی امکان‌پذیر شده

ادامه مطلب »
روز جهانی یوگا
مقالات
یوگا پندار

سال روز جهانی یوگا

روز جهانی یوگا تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) به عنوان روز جهانی یوگا تعیین شده است. این رویداد سالانه در سراسر جهان جشن می‌گیرد تا به ارزش‌ها و فواید بی‌شماری که یوگا برای جامعه بشری دارد، توجه کند. در این روز، میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به آساناها، تنفس عمیق

ادامه مطلب »
احساس تنهایی
مقالات
یوگا پندار

احساس تنهایی می‌کنید؟ توصیه ساده آیورودا برای رفع حس تنهایی

تنهایی بر همه افراد تأثیر متفاوتی می‌گذارد و بدون ارتباط به محیط اطرافمان حالتی در درون ماست. متأسفانه، احساس تنهایی در حال رایج‌تر شدن است، به طوری که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها گاه به گاه تنهایی و ۳۶ درصد با «تنهایی جدی» دست و پنجه نرم می‌کنند. این احساس انزوای

ادامه مطلب »